Nu kan man logga in på Portnet med BankID som komplement till inloggning med email och lösenord. Antingen använder du knappen på hemsidans 1:a-sida under Medlemsinformation eller så använder du adressen www.portnet.se.

Vid årsskiftet kommer alla båtplats-fakturor att skickas ut. Vi vill därför påminna om att du går in och anmäler SKÄRHAMNS BÅTFÖRENING för e-faktura på din internetbank innan årsskiftet. Det blir enklare för dig som medlem, bl.a. riskerar du inte att missa någon betalning, och det förenklar hanteringen för oss.

För att möjliggöra betalning med e-faktura, går du in på din internetbank. Det kan se olika ut för olika banker men under ”Betalning” bör du hitta ett alternativ ”e-faktura” och där ser du de e-fakturor som du ev. har, samt alternativet ”Lägg till e-faktura”. Här söker du upp ”företaget” SKÄRHAMNS BÅTFÖRENING och lägger till detta för e-faktura. Registrera med ditt KUNDNUMMER, som du hittar på din faktura till vänster i övre delen.  Har du inte någon faktura i närheten kan du enkelt hitta ditt kundnummer på www.portnet.se under Mina objekt och fliken Kundinfo.
Det är viktigt att du bara fyller i dessa FYRA siffror (kundnumret) och inget annat för att det skall fungera.